Think DirecTV trying to eliminate OAN is only about money? Better think again

Share:

The following contains editorial content which is the opinion of the writer. 

In January, Democrats and the lamestream media prematurely celebrated the “demise” of One America News (OAN) after it was announced it was not renewed by DirecTV, an affiliate of AT&T.

Amazingly, in a country which prides itself on being a bastion of free speech, the left was giddy over the news, as reported by Newsmax. However underneath the hype, there is apparently much more to the story.

“The free market in action,” tweeted far left California Rep. Ted Lieu. “DirecTV drops fringe network OAN.”

Some however viewed the apparent move for what it was…an attempt by Democrats, who control Congress and the White House, to silence dissent.

In fact, the left, led by their feckless leader Joe Biden, has been rather bold in suggesting that voices who sway from the preferred narrative be silenced.

NFT graphic

Former Fox Business anchor Lou Dobbs reminded his followers that Biden had issued a call earlier that week for media companies to silence “dissent.”

“Corporate Media is crushing what little dissent remains: DirecTV Cancels OAN after Joe Biden Orders Media Outlets and Tech Giants to Banish Voices that Deviate from the Regime’s Official Narrative,” Dobbs tweeted.

Meanwhile, Rep. Jim Jordan (R-OH) denounced the move as a purge, reminding his followers of the number of people or entities which had been removed from social media and other platforms:

“The left’s purge continues:

-YouTube demonetizes Dan Bongino

-DirecTV drops One America News.

-Twitter suspends Dr. Malone.

Who’s next?”

The move was also slammed by former President Donald Trump, who railed against DirecTV’s parent company, AT&T at a rally in Arizona shortly after the announcement was made.

“The woke executives, I don’t know what the hell they’re doing, they have so much debt,” he told the audience. “I’m not going to use the word boycott! I will not say boycott AT&T.”

In the ultimate case of hypocrisy, CNN’s two resident media “critics”—Brian “Humpty Dumpty” Stelter and Oliver Darcy praised the move, calling it a “significant blow to OAN,” while further referring to it as a “fringe network.”

Fringe? CNN is writing the book on being a fringe network, the once-proud “most trusted name in news” now being reduced to a shameful parody of itself, a channel occupied by perverts, sexual deviates, and washed-up former Fox News personalities.

It should be noted that CNN is also owned by AT&T. Trying to thin out the competition? It sure seems that way.

This brings us to what is likely driving much of this. Law Enforcement Today was contacted by an inside source at OAN who asked not to be named, who tells us that the decision on OAN was not supposed to be made public until just prior to their current agreement expiring.

However an insider apparently leaked information to OAN that DirectTV, under ownership of AT&T was not going to renew OAN’s contract with the satellite provider, thus OAN was able to get out in front of it.

In order to fully understand why AT&T is seeking to launch OAN (and don’t be surprised if Fox and Newsmax follow), all one needs to do is look into a man named William Kennard, who was named chairman of AT&T’s board of directors on Nov. 6, 2020, a mere three days after the presidential election.

Who is Kennard? If you say a Democrat Party hack, you would be correct.

According to Vision Times, Kennard, at the time of his appointment, sat on the board of Ford Motor Company, MetLife, Duke Energy, and Staple Street Capital.

Remember Staple Street Capital? It is a private equity firm that that purchased a little old company called Dominion Voting Systems in 2018.

Kennard as mentioned is closely tied to the Democratic Party.

He was appointed to be chairman of the Federal Communications Commission in 1997, was nominated by Obama to be ambassador to the European Union in 2009, and was a member of then-Secretary of State John Kerry’s Foreign Affairs Policy Board.

https://fundourpolice.com/

He was also involved in Obama’s negotiations on with Transatlantic Trade and served as managing director of the Carlyle Group, a global investment firm, from 2001 to 2009.

In 2015, Carlyle was the world’s largest private equity firm based on capital raised the previous five years, however it had slipped to second according to the American Patriot piece.

To say that Kennard, Staple Street, and Dominion are closely allied is a vast understatement. According to American Patriot, Staple Street’s co-founders and board members of Dominion Voting Systems are Stephen D. Owens, managing director of the Carlyle Group from 1998 to 2009.

Meanwhile, Hootan Yaghoobzadeh worked for Carlyle between 2002 and 2003 and Cerebrus Capital Management between 2003 and 2009. In other words, many of the main players from Dominion Voting Systems are closely tied to The Carlyle Group, and thus Kennard.

Swampy enough for you? It gets a bit more tangled.

The Carlyle Group has been managed over the years by a number of former US government officials, including Frank Carlucci, former deputy director of the CIA prior to his becoming defense secretary. Carlucci’s deputy was James Baker III, US Secretary of State under George H.W. Bush.

A number of influential Washington Insiders have been affiliated with The Carlyle Group, including George Soros, former Secretary of State Colin Powell, former Defense Secretary Caspar Weinberger, former White House Budget Director Richard Darman, former UK Prime Minister John Major, and others.

Bush the senior, in fact, gave a number of speeches for Carlyle, and according to a 2001 article in The Guardian, Bush gave “speeches for the company and is paid with stakes in the firm’s investments, believed to be worth at least $80,000 per appearance.”

In 1993, Soros had invested $100 million in The Carlyle Group, according to the Washington Post.

Then, there are ties to China.

When State Street acquired Dominion, the deal was allegedly arranged by UBS Securities LLC, which falls under the UBS Group of companies.

According to the Bloomberg profile page as of Dec. 4, 2020, three of the four members shown on the page were Chinese nationals, as reported by The Epoch Times. The profile was later changed to reflect no references to China.

One of the names previously listed on the profile was for a man named Ye Xiang, founder of VisionGain Capital, who was Secretary for Foreign Financial Institutions for the People’s Bank of China. Stick with us because this gets a bit convoluted.

In 2014, UBS Securities LLP arranged a private placement of $200 million for Staple Street Capital II, L.P. In 2020, Staple Street Capital III L.P. then formed and obtained $400 million from UBS Securities LLP on Oct. 8, 2020.

It should be noted that UBS Securities Co. falls under the UBS Group umbrella. UBS Securities Co. is headquartered in Beijing, China and was founded in 2006 by Chinese Communist Party (CCP) state enterprises after Beijing Securities failed.

Long story short, UBS Group and the International Finance Corporation (IFC) bought an approximate 25% share of UBS Securities in 2007.

The group had to remain under the 25% threshold in order to flout Communist Party rules on foreign investment. One year later, UBS Group acquired IFC’s part of the investment. The remaining 75% is owned by a number of Chinese state enterprises, Vision Times reported.

A man named Cheng Yisun, who was involved in the establishment of UBS Securities and served as its general manager said, “UBS Securities in Beijing is actually a Chinese Communist Party company and a small share of the UBS Group was given to UBS just to use the name ‘UBS.’”

So what does all of this mean? The web of transactions, interplay and money flow between Staple Street, USB Group (including the Chinese Communist Party backing them), and Dominion Voting Systems, while not in and of itself an indication of issues with the 2020 presidential election, it is still rather dubious.

Who do you think the Chinese were backing in 2020? It wasn’t Donald Trump.

It should be noted that in the six most important states in the 2020 election considered swing states, where the election was turned, Dominion voting machines were used in each one—Nevada, Arizona, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, and Georgia.

While the machine was used in a total of 28 states, most of those states were solidly blue or red states, where any malfeasance may have gone undetected.

Why is this important? For one, OAN has been a frequent critic of the Biden administration. Moreover, OAN was probably the leading media voice which tied possible malfeasance by Dominion Voting Systems tied into the 2020 presidential election.

While the above doesn’t prove anything, it does tie Dominion, Staple Street (its owner) and the Chinese Communist party together. Coincidence? Perhaps.

In August 2021, Dominion Voting Systems filed lawsuits against both OAN and Newsmax for defamation, the Wall Street Journal reported. They are seeking $1.7 billion in damages from OAN and a similar amount from Newsmax.

Clearly, Kennard has a lot to gain by putting OAN out of business. As a smaller upstart network, OAN doesn’t have the financial resources of either Fox News or Newsmax to stage a fight.

It may also be a version of retribution against former President Trump, who spoke out against the merger between AT&T and Time Warner, with the former president saying “personally I’ve always felt that was a deal that’s not good for the country.”

Trump’s Department of Justice filed a lawsuit in 2017 to block the merger, alleging it violated US anti-trust laws. The merger was ultimately held intact by George W. Bush-appointed U.S. District Judge Richard Leon ruled in favor of the merger.

Kennard’s new baby included CNN, which not only breathlessly dismissed overall fraud in the 2020 election, they wouldn’t even address the clear irregularities which had taken place, whether done by design or not. In a Dec. 15 article, the network dismissed any allegations of irregularities surrounding the election as “urban myths.”

AT&T’s decision to attempt to boot OAN from its DirecTV service should, in normal times draw the attention of federal authorities. This is a clear case of AT&T working to eliminate competition by removing one from a service it owns. If this is not a clear conflict of interest and subject to a racketeering investigation, then what is?

Finally, Kennard’s appointment to AT&T chairman, as mentioned occurred only days after the 2020 election. Less than eight weeks later in Nashville, Tennessee, a bomb exploded outside AT&T headquarters.

In June 2018, The Intercept published an article which broke down the National Security Agency (NSA) documents obtained from Edward Snowden, which alleged AT&T was passing all internet traffic flowing through the USA to the NSA for monitoring, Vision Times wrote.

According to The Intercept’s article:

“The NSA considers AT&T to be one of its most trusted partners and has lauded the company’s ‘extreme willingness to help.’ It is a collaboration that dates back decades. Little known, however, is that its scope is not restricted to AT&T’s customers,” noting that the telecom giant uses its market share to route traffic from other providers throughout the country and “around the world through its high-speed infrastructure.”

The timing of the AT&T explosion at just the time when Dominion was being investigated might be a coincidence. Then again, it might not. Was information about Dominion stored there or being passed through? We will probably never know.

However there are just too many coincidences between this site being destroyed and the ongoing probe into the 2020 election at that time. As noted, could it all be just a coincidence? Perhaps.

What is not a coincidence however is Kennard’s appointment as AT&T chairman of the board and the decision by an AT&T asset, DirecTV to attempt to kick OAN to the curb.

If this is allowed to stand, it’s only a matter of time before they become emboldened to try it on Newsmax and then Fox News. Doing so at the behest of Kennard’s preferred political party, whether actively or tacitly, is a violation of the First Amendment.

Could this end up at the Supreme Court? It sure is looking that way.


Want to make sure you never miss a story from Law Enforcement Today?  With so much “stuff” happening in the world on social media, it’s easy for things to get lost.  

Make sure you click “following” and then click “see first” so you don’t miss a thing!  (See image below.)  Thanks for being a part of the LET family!
Facebook Follow First
Share:
Submit a Correction
Related Posts